עלות בדיקת MRI פרטית

במצבים רפואיים מורכבים ההתוויה המתאימה ביותר היא בדיקת MRI. בדיקת MRI פרטית מבטיחה פענוח מקצועי במיוחד, מהיר מאוד (תוך 24 שעות!) ומדויק לחלוטין. לבדיקה שכזו ישנה באופן טבעי עלות מסוימת, בהתאם לשירות הספציפי המבוקש, אבל בכל מקרה כשעל כף המאזניים נמצאת בריאותו של האדם, ואותו מצב רפואי מורכב ורגיש, מדובר בתשלום שבהחלט כדאי לשקול.

האופציות השונות של MRI פרטי

עלותו של MRI פרטי משתנה כאמור בהתאם לשירות המבוקש. אופציה אחת היא פענוח מידי של ממצאי מכשיר האמ.אר.איי תוך פרק זמן של 24 שעות, אופציה שנייה היא השוואת סריקה ספציפית לבדיקות קודמות ובאופן טבעי מחירה זול יותר, עוד אפשרות היא ייעוץ טלפוני שמסייע למי שנקלע למצוקה בריאותית לא פשוטה באמצעות מידע שעשוי להיות יקר ערך עד מאוד, שכן במצבים אלה לא כל הרופאים יודעים לאן להפנות את מטופליהם, בזמן שהפניה נכונה עשויה להיות הבסיס לאבחון נכון ולטיפול מציל חיים, וישנה גם חבילה שלמה של ייעוץ לפני ההגעה לבדיקת ה-MRI, ליווי של המטופלים, בדיקת ה-MRI עצמה ופענוח ע”י מומחה תוך 24 שעות.

האפשרות האחרונה היא גם זו שעלותה הגבוהה ביותר, אולם כאמור ישנם מצבים שבהם מוטב להתמקד בריפוי אפקטיבי וללא כל שיהוי, ולאו דווקא בפן הכלכלי.

האם הביטוח מכסה בדיקות MRI פרטיות?

בחלק גדול מהמקרים הביטוח המשלים של קופות החולים השונות מכסה את עלות בדיקת ה-MRI הפרטית, כך שניתן להפיק את מלוא התועלת ממנה מבלי להידרש להוצאה משמעותית. גם נבדקים בעלי ביטוחים רפואיים פרטיים יוכלו במצבים רפואיים רגישים המחייבים הן בדיקת MRI והן פענוח מהיר לקבל החזר, ואפילו מלא, על עלות בדיקת הדימות המתקדמת.

מי מבצע בדיקות MRI פרטיות?

בדיקות MRI פרטיות כוללות 2 רכיבים: הסריקה והפענוח. הסריקה מתבצעת בתוך מכשיר ה-MRI, שהינו אמצעי דימות משוכלל במיוחד ובהתאם מחירו גבוה מאוד כך שבכל רחבי הארץ ישנם פחות מ-20 מכשירים כאלה. במצב שכזה האפשרויות של מעבר הבדיקה עצמה מוגבלות וכוללות בתי חולים שונים וכן מספר מכונים. פענוח פרטי של ממצאי MRI מתבצע על-ידי נוירורדיולוג/ית בכיר/ה ומנוסה במיוחד.

מרכיב הניסיון הוא פקטור קריטי, ובפרט כשבדיקת ה-MRI מבוצעת כדי לאשש או לשלול קיומה של מחלה חמורה דוגמת סרטן או טרשת נפוצה, או כדי לזהות אם ישנה פגיעה משמעותית באיברים חשובים או במערכות חיוניות כגון מערכת העצבים. בכל מקרה שכזה כל טעות, גם קלה, עלולה לעלות ביוקר. במיוחד זהו המצב כשעל הפרק ניתוח מורכב, כריתת איבר או התחלת טיפול בעל תופעות לוואי רבות – לכל אלה השפעות לא פשוטות על הגוף, ואף אחד לא רוצה לעבור הליכים רפואיים קשים מאוד אם אין בכך צורך אמיתי, ומצד שני מצב שבו מאדם חולה נמנע טיפול הכרחי עלול להוביל להחמרת הבעיה, לנזקים בלתי הפיכים ואף למוות, גם אם אותה טעות בפענוח גרמה “רק” לדחיית התחלת הטיפולים. ניסיון רב של הנוירורדיולוג/ית מבטיח הפענוח ללא רבב ואבחון מושלם.

ממד הזמן – קריטי!

פקטור אחר שגורם לכך שגם אם ישנה עלות לבדיקת MRI פרטית היא משתלמת הוא ממד הזמן. למעשה ממד הזמן במצבים רפואיים רבים הוא לא פחות מקריטי, כשכל עיכוב בהתחלת הטיפול עלול להיות בעל השלכות חמורות ולפגום בסיכויי ההחלמה. כדאי גם לזכור שאדם שישנו חשד כי הוא חולה בסרטן או במחלה חמורה אחרת נמצא גם בלחץ נפשי רב והצורך לחכות בסבלנות שבוע ואפילו יותר גובה מחיר כבד בהיבט הרגשי. לעומת זאת פענוח MRI פרטי שכאמור מספק את התוצאות המדויקות ביותר תוך 24 שעות חוסך מהנבדקים את הסטרס ולמעשה גם אם הממצאים שליליים, כלומר מעידים על קיומה של מחלה או פגיעה, עצם העלמתה של אי הוודאות משפר את מצבם של הנבדקים.

באילו מקרים מומלצת במיוחד בדיקת MRI פרטית או קבלת חוות דעת נוספת?

כאמור עלות בדיקת MRI פרטית אינה גבוהה ביחס לתמורה הכל כך חשובה, ובפרט כך הדבר במצבים כמו חשד לסרטן, בדיקות MRI בעוברים (שמובילות להחלטה לגבי המשך ההריון), בדיקות MRI שמטרתן לבחון מצבם של כלי דם חיוניים במוח, דימות שנועד לאתר פגיעה באחד האיברים שבחלל הבטן ועוד. במצבים אלה במרבית המקרים הביטוח יממן גם בדיקה פרטית.

Posted in מאמרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *