אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ: שפרו את ראייתכם

מקור המונח אופטומטריה הוא במילים היווניות "אופטוס" (עין) ו"מטריה" (מדידה). עיקר עבודתו של אופטומטריסט מומחה היא לטפל בעין ובמערכת הראייה של אנשים. הטיפול כולל אבחון, מעקב ומתן פתרונות מתקדמים ועכשוויים לליקויי ראייה ובעיות הקשורות בכך (לדוגמת קשיי מיקוד, עין עצלה, פזילה ועוד). בנוסף לכך, אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ מתאים עזרי ראייה אופטיים לאנשים הסובלים מראייה ירודה. התאמה של עדשות מגע שונות, משקפיים, טיפול בבעיות ראייה ועוד. אז מהי בעצם אופטומטריה, מה ההגדרה של אופטומטריסט מומחה וכיצד נערכת בדיקת הראייה עצמה? כל מה שרציתם לדעת בנושא כבר מחכה לכם בהמשך המאמר.

מה היא אופטומטריה בעצם?

המקצוע אופטומטריסט נגזר מהמילה אופטומטריה. אופטומטריה היא מקצוע רפואי העוסק במערכת הראייה, אבחון וטיפול במצבים שונים. אופטומטריסט מומחה עוסק בעיקר בבדיקות עיניים לאיתור ליקויים, הפרעות פתולוגיות במערכת הראייה ומבנה העין האנטומי. בנוסף לכך, אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ מקנה למטופלים שעוברים בדיקת ראייה מרשם למשקפיים או עדשות מגע בהתאם למצב ראייתם, מה שנקרא "מספר". האופטומטריסט המומחה יכול גם כן לאבחן מצבים שונים ולהעניק טיפול תרופתי לא חודרני במחלות עיניים שונות בהתאם לצורך האישי של כל מטופל.

אז מה ההבדל בין אופטומטריסט מומחה לאופטיקאי?

אופטיקה בהגדרתה היא תחום בפיזיקה העוסק בתכונותיו של האור והתנהגותו, לצד יחסי הגומלין בין האור לחומרים שונים. כאשר זה נוגע לאופטיקה שמוכרת לנו היום, בתחום הראייה, הכוונה היא בעצם לחנות או קליניקה בה נערכות בדיקות ראייה, לצד הצעת פתרונות אופטיים מגוונים לבעיות ראייה שונות. כל התאוריות, הידע והמחקרים שנערכים בתחום האופטיקה, מתורגמים לאחר מכן על ידי יצרני העדשות והאופטומטריסטים. אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ יכול לאבחן סוגים שונים של מצבים. לאחר מכן, הוא יאמוד את מצב הראייה המדויק של כל מטופל על מנת להתאים לו את עזרי הראייה הדרושים והמתאימים ביותר. ד"ר ארזה פרוכטר היא אופטומטריסטית קלינית מומחה במרכז הארץ, שתעניק לכם את הפתרונות היעילים והטובים ביותר עבורכם. האבחון נעשה בהתאמה אישית לכל מטופל ומצבו, וכך גם הטיפול והעזרים הנדרשים (משקפיים, עדשות) על מנת לשפר ולחדד את ראייתו ולהקנות לו ראייה מחודשת.

כיצד נערכת בדיקה אצל אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ?

הבדיקה נערכת בעזרת לוח המותאם לבדיקת חדות ראיה ירודה. בנוסף האופטומטריסט המומחה משתמש גם בלוח לבדיקת ראיה היקפית. בזכות כך והשילוב של שניהם עם מכשור מתקדם, ניתן להגיע לזיהוי יעיל במיוחד של אזורים ברשתית המאפשרים ראייה טובה ואיכותית יותר. האופטומטריסט המומחה משתמש בסט בדיקה מיוחד הכולל עדשות טלסקופיות, עדשות מיקרוסקופיות, מסנני קרינה (פילטרים) באורכי גל שונים ועוד. בסוף הבדיקה, האופטומטריסט עוזר למטופל להתאים אביזרי עזר שיסייעו לו להקל על הקושי או הלקות שהתגלו בראייה.

בדיקות הראייה השונות על ידי אופטומטריסט מומחה במרכז הארץ מקנות למטופל אבחון מלא. ניתן לקבוע באופן מדויק אילו תיקוני ראייה הוא נדרש לקבל עבור ליקויי ראייה שונים. עם זאת, כדאי לדעת שאופטומטריסט לא רשאי לאבחן מחלות, כלומר בסמכותו לטפל בטיפולים שאינם חודרניים בלבד והוא יכול ולהפנות לרופא עיניים במידת הצורך. ד"ר ארזה פרוכטר תסייע לכם לאבחן מצבים שונים ותתאים את עזרי הראייה המתאימים ביותר עבורכם.

Posted in כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *